Викладачі кафедри інформаційної економіки, підприємництва та фінансів допомагають студентам сформувати індивідуальну освітню траєкторію

Завдяки започаткованому кафедрою інформаційної економіки, підприємництва та фінансів Інженерного навчально-наукового інституту ім. Ю.М. Потебні ЗНУ проєкту «Дуальна освіта», відтепер навчання за цією інноваційною технологію доступно не лише студентам технічного напряму, а й магістрантам спеціальності 051 «Економіка» освітньої програми «Інформаційна економіка». Проте, це лише початок, і незабаром кожен студент економіко-управлінського напряму зможе стати учасником такої програми.

Та як підготуватися до навчання за програмою дуальної освіти? Щоб вдало опанувати практичні навички на робочих місцях у фірмах-партнерах, молодь має отримати необхідні теоретичні знання в університеті. Звичайно, в нагоді тут стануть дисципліни з обов’язкового циклу, проте цього замало, дуже важливо «правильно» обрати й вибіркові дисципліни. Що для цього потрібно? Передусім, визначитися, чим ви прагнете займатися в майбутньому. Але й цього замало, потрібно розуміти, яка дисципліна є базовою для інших, в якій є саме те, що вам потрібно. І так крок за кроком прямувати до успіху. Тому, як ефективно обрати дисципліни з циклу за вибором, і був присвячений workshop із магістрантами кафедри інформаційної економіки, підприємництва та фінансів. До речі, це вже не перший такий захід. Минулого року аналогічний workshop було проведено для студентів бакалаврату. Слід зазначити, що алгоритм обрання дисциплін, який під час заходів запропонував автор ідеї і керівник пілотного проєкту дуальної освіти для студентів-економістів В’ячеслав Глущевський, легко сприймається й стане в нагоді хлопцям і дівчатам, що навчаються за будь-якою іншою спеціальністю.

Учасниками заходу стали директорка ІННІ Наталя Метеленко; професор кафедри інформаційної економіки, підприємництва та фінансів В’ячеслав Глущевський; в.о. завідувача кафедри інформаційної економіки, підприємництва та фінансів Олександр Шапуров; координатор дуального навчання від стейкхолдер-партнера Сергій Ільченко; а також викладачі, студенти та магістранти кафедри. На прикладі програми, за якою навчаються бакалаври освітньої програми «Інформаційна економіка», В’ячеслав Валентинович продемонстрував структурно-логічну схему, що показує послідовність вивчення дисциплін обов’язкового циклу; логіку їх слідування (яка за якою вивчається); які дисципліни передують вивчанню інших і формують базу для опанування відповідними компетентностями та отримання програмних результатів навчання. Однак, головну увагу В’ячеслав Глущевський приділив таким питанням, як: що таке індивідуальна освітня траєкторія, чому її вибір дуже важливий і як він відбувається в ЗНУ. Доповідач звернув увагу молоді на те, що дисципліни, які вони обирають, «формують особливість освітньої програми і дозволяють підсилити певні програмні результати, які закладені в базових дисциплінах». Щоб студентам було простіше розібратися, до якого напряму належить ті чи інші дисципліни, на запропонованих схемах кожна група позначена відповідним кольором. А на окремому слайді ще й показано, які саме дисципліни є фундаментальними для подальшого формування індивідуальної освітньої траєкторії, і наведено перелік дисциплін, які викладатимуться магістрам у 3-му семестрі, залежно від того, що студенти оберуть.

«Хочу підкреслити, - зазначив доповідач, - що модель обирання дисциплін для бакалаврів і магістрів трішки відрізняється. Бакалаври обирають кожного семестру одну з трьох запропонованих дисциплін. А ось в магістерській програмі обирається відразу блок дисциплін». В’ячеслав Валентинович підкреслив, що це пов’язано із впровадженням проєкту «Дуальна освіта».