Двадцять восьмого грудня на базі спеціалізованого навчально-методичного центру «Цифрові сервіси в управлінні бізнесом» відбулося чергове засідання науково-методичного семінару, який присвячено вдосконаленню технологій online-освіти в умовах асинхронного навчання.


За словами одного з організаторів семінару, професора В’ячеслава Глущевського, впродовж двох останніх семестрів внаслідок війни освітній процес вимушено повністю перейшов в online-формат, і тому викладачі мають гармонійно поєднувати традиційні освітні технології з новітніми інструментами online-освіти, спираючись на сучасні digital-технології. Не лишилися поза цього процесу й викладачі кафедри інформаційної економіки, підприємництва та фінансів Інженерного навчально-наукового інституту ім. Ю.М. Потебні ЗНУ, які спільно зі здобувачами освітніх програм кафедри шукали конструктивні відповіді на ці виклики.
Спікери – професор Іван Клопов і доценти Вікторія Хорошун і Євгеній Мержинський під час семінару презентували своє «бачення того, яким чином можна і слід змінити контент, що розміщується на університетській online-платформі Moodle» для того, щоб вмотивований здобувач, не зважаючи на обставини, не втрачав можливості отримувати й надалі якісну освіту. Своїми виступами вони підкреслили, що навчальний контент необхідно «створювати» у такому digital-форматі, щоб він був ефективним для передачі знань в асинхронному режимі, підвищував зацікавленість і вмотивованість здобувачів і сприяв їхній самостійній творчості під час опанування матеріалом дисципліни.
Детальний виступ спікерів
Зазвичай, кожний семінар завершується обговоренням висвітленої проблематики та способів її вирішення. Не став виключенням і цей захід, адже далі почався «мозковий штурм».

Студенти активно включилися в процес і впродовж півгодини обговорювали не лише представлений під час семінару матеріал, а й такі питання, як стосунки між викладачами та студентами; ставлення молоді до навчання; чи потрібно завдяки додатковим засобам зацікавлювати аудиторію; чи приходить молодь вже мотивована до отримання знань тощо. Ділилися хлопці та дівчата й власним досвідом сприйняття матеріалу online тощо.

У підсумку, який підвів ініціатор семінару В’ячеслав Глущевський, керівник робочої групи освітньої програми «Інформаційна економіка», учасники спільно ухвалили основні найбільш ефективні формати навчального контенту з урахуванням специфіки навчальних дисциплін кафедри, а саме: короткі навчальні відео-лекції, зокрема, у форматі скрінкастів (за пропозицією студентів, тривалість відео до 20 хвилин, а для зручності перегляду застосовувати тайм-коди); презентація як структурована наочна подача навчального матеріалу, зокрема, в одному з двох цільових форматах - як доповнення до відео-лекцій або для самостійного вивчення матеріалу студентами; матеріал лекцій, що містить, замість суцільного тексту, структурно-логічні схеми, таблиці, тематичний глосарій, гіперпосилання на зовнішні додаткові навчальні online-контенти, завдання для самоконтролю (за пропозицією студентів, у формі експрес-тестів).
Відеозвіт подіїї
За спільною ініціативою, ще одним результатом цієї зустрічі є створення студентської «групи технічної підтримки» ініціатив кафедри з діджиталізації навчального контенту. Учасники групи зможуть найефективніше опанувати навчальний матеріал, як би «занурившись у нього з середини» під час підготовки презентацій і створення відео-контенту, а це – дуже корисні для майбутньої професійної діяльності soft skills. Попереду багато роботи, і колектив кафедри усвідомлює можливі перешкоди під час реалізації цих ініціатив, але, завдяки ініціативі викладачів і підтримці з боку студентства, приймає ці виклики та з перспективою дивиться у найближче майбутнє цифрового освітнього процесу.





Попередній
Наступна