– Декілька років поспіль ми підводимо підсумки, аналізуємо сильні, слабкі сторони і можливості практикоорієнтованої підготовки здобувачів, формуємо плани і перспективи розвитку, – зазначив під час ІІІ щорічної підсумкової конференції «Практична підготовка здобувачів під час воєнного стану» професор В’ячеслав Глущевський. – У нашому інституті це є одним з елементів системи забезпечення внутрішньої якості освіти, оскільки на цей напрям покладається великі надії із боку здобувачів – майбутніх випускників, а також роботодавців.
Завідувачів випускових кафедр Інженерного навчально-наукового інституту ім. Ю.М. Потебні, гарантів освітніх програм, групи забезпечення, здобувачів, роботодавців, представників Чернівецького національного університету ім. Ю. Федьковича; Університету ім. Г. Сковороди у Переяславі; НУ «Києво-Могилянська академія» та НТУ «Дніпровська політехніка» привітала директорка ІННІ Наталя Метеленко. «Ідея таких заходів започаткована інститутом і, зокрема, В’ячеславом Глущевським. Уже третій рік поспіль він ефективно й креативно втілює її в життя». А ще, директорка говорила про здобутки ІННІ, зокрема, про появу нових стейкхолдерів і університетів-партнерів, з якими втілюються спільні проєкти.
Із узагальненими результатами роботи кафедр ІННІ виступив координатор практикоорієнтовного освітнього процесу доцент Олексій Кириченко. Зокрема, він звернув увагу на індивідуалізацію траєкторії практичної підготовки; підвищений попит підприємств на вмотивованих щодо їхнього тимчасового працевлаштування здобувачів; налагодження усталених партнерських зв’язків із підприємствами регіону як профільними базами виробничої практики.
З пропозиціями щодо покращення практичної підготовки виступили спікери конференції – професори Віктор Коваленко та В’ячеслав Глущевський, а також доцент Андрій Власов. Так, Андрій Власов поділився своїм баченням можливостей і перспектив розвитку дуальної освіти. На його думку, кадровий голод на підприємствах стимулює до нових консолідованих рішень. Одним із них є дуальна освіта, під час якої практичну підготовку студенти отримують на підприємстві. Успішний досвід її впровадження вже мають кафедри металургійного напряму, тож Андрій Власов запропонував поновити таку практику в новому навчальному році.
Задля підсилення рівня практичної підготовки Віктор Коваленко запропонував залучати магістрантів і здобувачів PhD до держдоговірної науково-дослідної роботи. А ще, він поділився досвідом вдалого її втілення на кафедрі. Замовниками були як великі промислові підприємства, так і закордонні організації, а результатом став не лише практичний досвід молоді, а й опубліковані роботи.
Експериментально-освітню інновацію «Вікно мобільності» запропонував В’ячеслав Глущевський. Вона дозволить здобувачам вишів-партнерів долучитись до короткострокових і спрямованих на вирішення одного або декількох конкретних завдань курсів, а також створити депозитарій відеоконтенту з практичної підготовки.
Наприкінці заходу було підведено підсумки роботи та затверджено операційні цілі на 2025-2026 н.р. Ними стали долучення нових стейкхолдерів, баз для проведення виробничої практики, розширення географії підприємств-партнерів за рахунок створення Альянсу університетів. Втілення в життя практикоорієнтованої підготовки здобувачів через дуальну освіту; поєднання наукових досліджень і практичного навчання завдяки залученню здобувачів до виконання науково-дослідних робіт; активне впровадження програми «Вікно мобільності». А також постійне зростання показника працевлаштування за фахом випускників.
«Дива іноді трапляються, але над цим доводиться багато працювати, – зазначив В’ячеслав Глущевський. – Маємо досвід, бажання, натхнення і ресурси для того, щоб успішно реалізувати окреслені напрями і програми».
Презентація ІІІ щорічної підсумкової конференції ІННІ ім. Ю.М. Потебні ЗНУ: Практична підготовка здобувачів під час воєнного стану у 2024/2025 н.р.
Відеозвіт події
Фотогалерея





























