Доцентка кафедри інформаційної економіки, підприємництва та фінансів Інженерного навчально-наукового інституту ім. Ю.М. Потебні Вікторія Оглобліна є авторкою понад 100 наукових праць, серед яких і колективні монографії. Неменшу увагу, ніж власній науковій роботі, вона приділяє залученню до неї молоді, адже підготовка нового покоління науковців для Вікторії Оглобліної дуже важлива. Доцентка керує студентським науковим гуртком, під її керівництвом здобувачі роблять перші кроки в науці і стверджуються як науковці. Залучає Вікторія Оглобліна до науки й учнів шкіл. Під її керівництвом виконуються успішні науково-дослідні роботи для Малої Академії Наук.

– Які моменти Вашої наукової діяльності в 2024 року Ви оцінюєте як ключові?
– Це робота над розвитком наукового напряму «Державні та місцеві фінанси». Проте, мене й цікавить актуальний напрям сьогодення – вирішення екологічних проблем в напряму сталого розвитку України. Адже формування регіональної екологічної політики під час повномасштабної війни – це й питання фінансування розвитку громад в умовах взаємодії держави та бізнесу. Сподіваюсь, що наші наукові праці в міжнародних виданнях сприятимуть розвитку інтернаціоналізації університету та взаємодії науковців світу в напряму повоєнного відновлення України.

– Які теми наукових робіт для Вас найважливіші? Чому?
– Передусім, це наукова тема «Геостратегічні трансформації та траєкторія національної безпеки в контексті відбудови і сталого розвитку України», в якій беруть участь мої колеги – науковці кафедри інформаційної економіки, підприємництва та фінансів. Вона розширює горизонт наукових досліджень в частині проблематики національної безпеки. Це є актуальним не тільки нині, а й у майбутньому при формуванні сильної і вільної України у складі Європейського союзу.
– Що надихає Вас на плідну наукову діяльність?
– Бажання співпрацювати з молоддю та залучати її до наукової роботи. На долю нашої молоді випадає відповідальність по відновленню зруйнованої економіки України та її інноваційного розвитку.
– У чому, на Вашу думку, полягає секрет успіху сучасного науковця?
– Секрет успіху сучасного науковця? Мабуть, у майстерності працювати в команді. Мені дуже приємно, що у нас в інституті сформувалась потужна команда науковців, яку я б назвала науковою спільнотою.
– Наукова діяльність вимагає багато зусиль і часу. Як Ви відновлюєте сили?
– Відновлювати сили мені допомагає волонтерська діяльність. Я займаюсь нею вже три роки, а ще залучаю молодь до цього руху. Адже він сприяє не тільки саморозвитку, а і надає натхнення та сили на нові звершення.

– Що 2025 приніс нового у Вашу діяльність?
– Після опанування спеціальності «Маркетинг» мене зацікавив освітній напрям, що стосується технологій захисту навколишнього середовища. Тому, поряд із навчанням у магістратурі, я долучилась до науково-дослідної теми «Розробка інноваційних техніко-економічних рішень впровадження технологій рециклінгу в екосистемах промислового регіону». Це нові практики, новітні технології і знання.
– Які ще свої досягнення 2025 р. для Вас є важливими?
– Завдяки новаціям МОНУ в 2025 році в мене з’явилась можливість брати участь у розробці перспективної міждисциплінарної освітньо-професійної програми «Економіка та управління бізнесом». На цій освітній програмі я викладатиму дисципліни, які мають прикладний характер. Отже, зможу передавати молоді свій практичний досвід роботи в реальному секторі економіки Запорізької області.

– Які досягнення як наукового керівника у 2024-2025 рр. Ви вважаєте найсуттєвішими?
– Найціннішим досягненням мене як керівника є залучення до наукової діяльності здобувачів. Під моїм керівництвом студенти І рівня вищої освіти – члени наукового гуртка залучаються до науково-дослідної роботи. Молодь виконує наукові дослідження і представляє їхні результати на різноманітних всеукраїнських та міжнародних конкурсах, організатором яких є ЗОДА та інші університети. Не менш важлива і робота зі здобувачами на ІІ рівні вищої освіти. Ми пишемо спільні наукові праці, які потім представляємо на міжнародних наукових конференціях. Їхні результати знаходять своє відображення в магістерських роботах. А на ІІІ рівні вищої освіти PhD – відбувається плідна робота в рамках змісту дисертаційного дослідження, а ще, ми долучаємся до роботи над міжнародними колективними монографіями.