Інституційний підхід як засіб удосконалення освітнього процесу в ІННІ ім. Ю.М. Потебні

Науково-методичний семінар, який провели наприкінці серпня в Інженерному навчально-науковому інституті ім. Ю.М. Потебні, став по-справжньому корисним і неординарним заходом. Чітко, обґрунтовано, логічне і навіть із гумором експерт Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти, модератор акредитаційного процесу в ІННІ В’ячеслав Глущевський розповів про модель інституційного підходу, за яким сьогодні й розвивається інститут. Йдеться про інтеграцію, що стосується всіх сфер життя ІННІ. Це й залучення викладачів та студентів різних кафедр до спільної наукової роботи, і участь у вітчизняних та міжнародних проєктах. «Так, проєкти Кейс-клуб інноваційних бізнес-ідей «Академія»; Центр розвитку підприємництва «Бізнес-інкубатор»; Центр польської культури, освіти, науки та євроінтеграції ім. Яна ІІІ Собеського та проєкти міжнародної академічної мобільності - є загально-інститутськими, адже участь в них беруть представники всіх кафедр і здобувачі всіх освітніх рівнів», - зазначив професор кафедри інформаційної економіки, підприємництва та фінансів В’ячеслав Глущевський.

Та найбільшу увагу доповідач приділив інновації «Компенсаційні курси». «Це наш винахід в ЗНУ, - говорить В’ячеслав Глущевський. - Їм активно користуються в інституті. Це дуже потужний інструмент. Ми розробили "Порядок проведення компенсаційних курсів" для організаційної прозорості, підвищення об’єктивності оцінювання академічної різниці та результативності навчання. Цей Порядок стосується здобувачів, які змінюють траєкторію власного навчання або коли їхня стартова підготовка на певних освітніх програмах ІННІ є недостатньою. До речі, на необхідності впровадження подібних інституційних інновацій в освітній процес наголошує НАЗЯВО». А про те, як організувати такі заняття, доповідач розповів, спираючись на досвід викладання за освітніми програмами «Архітектура та містобудування», «Інформаційна економіка», «Управління державними та місцевими фінансами», «Управління фінансами підприємницьких структур», «Економіка підприємства та управління бізнесом».

Взагалі, інституційний підхід дуже активно втілюється в освітній процес. Так, директорка ІННІ Наталя Метеленко зазначила, що в ІННІ «всі освітні програми пов’язані між собою. Не може бути інженера без знання економіки та менеджменту, тож ми робимо все можливе, щоб підвищити рівень цих знань на інженерних спеціальностях. Проводимо додаткові консультації, долучаємо майбутніх інженерів до роботи економічних наукових гуртків і навпаки. Одночасно ми залучаємо і викладачів інженерно-технічних спеціальностей, які мають досвід роботи на виробництві, до викладання економістам і управлінцям. Адже їхній досвід та знання дуже важливі майбутнім фахівцям».

А ще, інституційний підхід стане в нагоді під час акредитації освітніх програм, на що теж звернув увагу В’ячеслав Глущевський. Зокрема, він підвів підсумки минулого року, говорив про досягнення і про те, що потрібно зробити, щоб освітній процес і надалі відбувався на високому рівні та постійно покращувався. І все це - інституційний підхід в дії, тож робота у напряму загальноінститутської інтеграції триває…

Фотозвіт події