В ЧНУ сильні викладачі зі студентоцентрованим підходом, як і на моїй рідній кафедрі інформаційної економіки, підприємництва та фінансів ІННІ – розповідає учасник проєкту «ВАМ» Дмитро Стародубцев

Щоб молодь змогла взяти участь у проєкті внутрішньої академічної мобільності «ВАМ», було докладено чимало зусиль як автором ідеї та керівником проєкту В’ячеславом Глущевським і директоркою Інженерного навчально-наукового інституту ім. Ю.М. Потебні Наталею Метеленко, так і завідувачами кафедр інформаційної економіки, підприємництва та фінансів, управління та адміністрування, обліку, аналізу, оподаткування та аудиту. І ось тепер, впродовж семестру студенти спеціальності 072 «Фінанси, банківська справа, страхування та фондовий ринок» – третьокурсниця з Чернівецького національного університету ім. Ю. Федьковича Катерина Мельник та четвертокурсник з ІННІ Дмитро Стародубцев опановують навчальні дисципліни у вишах-партнерах: Катерина – дистанційно, а Дмитро - очно.

У зв’язку з тим, що «проєкт ми тільки розпочинаємо, – розповідає професор В’ячеслав Глущевський, – у виші-партнері та в нас різна черговість вивчення дисциплін», тож для здобувачів було складено індивідуальні плани навчання. Зокрема, Дмитро відвідує заняття в ЧНУ відразу на трьох курсах: третьому, четвертому і, навіть, на першому в магістратурі. Хлопець охоче ділиться своїми враженнями від участі в проєкті «ВАМ». – Чернівці – це доволі колоритне місто. Різноманітні пам’ятки, бруківка, архітектурні споруди, збудовані ще за часів Австро-Угорщини. Тут мешкають люди, які гарно розмовляють українською і люблять свій край. Все це додає неповторності цьому буковинському місту. А якщо говорити про головний корпус Чернівецького університету, то цю красиву будівлю знає кожен чернівчанин. Неповторне архітектурне оздоблення, охайні садочки і сама атмосфера цього місця… Складно все це описати кількома реченнями. Одна моя знайома студентка казала, що довгий час без фото звідси взагалі не йшла додому.

– Чи швидко ти адаптувався в новому виші? Наскільки складно для тебе після дистанційної системи навчатися очно? – Загалом, відносно швидко. Хоча в деяких аспектах ще й досі адаптуюся. А стосовно переходу з дистанційного на очне навчання, то не дуже складно. Проте, дещо незвично було на проміжних контролях, бо коли потрібно розв’язати задачу з кількома діями, неодноразово рука тягнулася до звичного MS Excel, а не калькулятора в телефоні (Усміхається). – Поділишся враженнями від викладачів Чернівецького університету? – Викладачі ЧНУ дуже приємні і розумні люди, неймовірно схожі на викладачів із мого рідного навчального закладу. Подібний і підхід та ставлення до роботи. Мав можливість поспілкуватися з деканом економічного факультету Романом Ігоровичем Грешком і завідувачем кафедри фінансів і кредиту Петром Опанасовичем Нікіфоровим.

А безпосередньо в мене викладають: Ігор Іванович Легкоступ – мій куратор, Алла Сергіївна Абрамова, Наталія Андріївна Бак - гарантка освітньої програми, Ольга Михайлівна Гладчук, Оксана Михайлівна Грубляк і Любов Василівна Попова. Кожен з них веде цікаво, з особливим підходом до навчання, а з деякими з них ми навіть були на екскурсіях. – А які в тебе перші враження від навчання в Чернівцях? Система викладання тут дуже відрізняється від звичної для тебе? – Як я вже казав, тут також сильні викладачі, до того ж із студентоцентрованим підходом, як і на моїй рідній кафедрі інформаційної економіки, підприємництва та фінансів ІННІ. А ось таку кількість студентів на заняттях я зустрічав у нас лише на кількох дисциплінах вільного вибору в межах університету. Від цього стає трішечки сумно, бо в нас також є круті викладачі і класні освітні програми, які мені здається дещо недооцінені. На жаль, через пандемію та війну наш регіон проводив і проводить навчання переважно дистанційно. Дистанційка, звісно, має як свої переваги – зручність, наочність, мобільність; так і недоліки – брак відчуття руху, часом пасивність онлайн-аудиторії і складність зворотного зв’язку. Проте хочу зазначити, що за роки мого навчання в ІННІ відбулося чимало позитивних подій. Не дивлячись ні на що, наші стейкхолдери і викладачі мужньо тримаються, залучаючи нас і проводячи найрізноманітніші навчально-наукові заходи для покращення освіти, починаючи від лекцій, семінарів, курсів та вебінарів, що проводяться Нацбанком і організацією USAID, до засідань кейс-клубів та розширення зони співпраці між навчальними закладами в межах України і не тільки.

– Чи вивчаєш ти зараз дисципліни, аналогічні тим, які опановував у інституті? – Здебільшого, дисципліни в ЧНУ відрізняються, і передусім, за назвою від тих, які ми вивчаємо в ІННІ. Виключенням є «Податкова система» і «Ринок фінансових послуг». Щодо «Податкової системи», то мені дуже сподобалося, як пояснює лекторка ЧНУ Наталія Андріївна Бак – просто, життєво, говорить про те, що стосується кожного. А на практичних заняттях тут чималу увагу приділяють задачам із розрахунку податків. Що не завжди легко, але дуже цікаво.

В ІННІ цю дисципліну в мене викладає Алла Олександрівна Попова, яка має значний досвід роботи в Державній податковій службі. Вона показує, як використовуючи різноманітні сервіси, цікавинки і послуги єдиної цифрової платформи, електронний кабінет платника податків, отримати доступ до публічної інформації. А також як знайти відповідь на питання даної сфери через Загальнодоступний інформаційно-довідниковий ресурс ДПС тощо. Тож, впевнено можу сказати, що одне отримане знання підсилює інше. – Ти провів у Чернівецькому національному університеті вже понад місяця. Чи з’явилися в тебе нові друзі? – Так, декілька. А ось товаришів та простих знайомих значно побільшало, враховуючи те, що відвідую пари з різними групами. – Яким бачиш розвиток співпраці між ІННІ та ЧНУ? – Зараз нам усім потрібен Мир. Мені особливо дуже хотілося б, щоб ЧНУ і ЗНУ продовжили співпрацю і взаєморозвиток, тому що прийде час і потрібно буде відновлювати, відбудовувати і перебудовувати Україну. А для цього потрібні фахівці – ті, хто надасть новий поштовх розвитку економіки країни.

А Інженерному навчально-науковому інституту ім. Ю.М. Потебні хочу побажати досягти значного розвитку. Щоб він, як у свій час Запорізька державна інженерна академія, мав повні аудиторії студентів, бо це справді особливий підрозділ із особливою корпоративною культурою і в цьому він дуже схожий з Чернівецьким національним університетом ім. Юрія Федьковича!