Архітектурна методологія моделювання підприємств в інформаційній економіці

Архітектура підприємства – це, з одного боку, певний об’єкт управління, який забезпечує в бізнесі узагальнене представлення підприємства (фірми, організації, установи корпорації тощо) та взаємне узгодження його окремих частин (або аспектів діяльності) в єдине ціле, а з іншого боку, це університетська дисципліна, що виникла на основі цього об’єкта. Архітектурний підхід до моделювання та проектування підприємства походить зі сфери інформаційних технологій і використовувався для проектування інформаційних систем (зокрема, системи класів MRP, ERP тощо) і технічної інфраструктури, а також формалізації бізнесвимог. До моделювання архітектури підприємства звертаються, коли актуальними для підприємства є певні цілі організаційного розвитку й трансформації існуючого бізнесу на підґрунті застосування сучасних інформаційних технологій, адже архітектура підприємства дає змогу здійснити системний опис підприємства, на базі чого проводити аналіз і проектування його діяльності у різних аспектах, зокрема, з точки зору раціональності організаційної структури управління підприємством, або з точки зору його ефективного функціонування з урахуванням специфіки перебігу бізнес-процесів, або з точки зору системи цілей розвитку тощо.