ЦИФРОВА ВЗАЄМОДІЯ БІЗНЕСУ ТА ОРГАНІВ ПУБЛІЧНОЇ ВЛАДИ: ПРАКТИЧНА ПЛОЩИНА

Студенти Інженерного навчально-наукового інституту ім. Ю.М. Потебні ЗНУ активно розвивають цифрові soft skills

На черговому засіданні кейс-клубу «Клуб інноваційних бізнес-ідей «Академія», яке відбулося 23 листопада 2021 року, з доповіддю на тему «Цифрова взаємодія бізнесу та органів публічної влади: практична площина» перед студентством виступили гостьові лектори - Людмила Матвейчук, доктор наук з державного управління, кандидат економічних наук, професор кафедри туризму та готельно-ресторанної справи Кам'янець-Подільського національного університету ім. Івана Огієнка, членкиня громадської організації «Центр медіації та екаунтингу» «Точка зору» та «Спілки польських вчених України», експерт з акредитації освітніх програм НЯЗЯВО та Павло Польовий, начальник відділу управління персоналом та нагород Чернівецької ОДА, здобувач PhD Хмельницького університету управління та права ім. Леоніда Юзькова.

На жаль, пандемія внесла свої корективи у формат зустрічі - засідання кейс-клубу відбулося дистанційно на платформі Zoom, але для тих, хто прагне вдосконалювати свої цифрові компетентності це не стало на заваді.

Сучасні інформаційно-комунікаційні технології «зняли» просторові бар'єри між університетами та уможливили тим самим новий спосіб академічної мобільності учасників освітнього процесу - поєднали між собою науковців і здобувачів Інженерного навчально-наукового інституту ім. Ю.М. Потебні Запорізького національного університету (ZNU, Zaporizhzhia National University), Кам'янець-Подільського національного університету ім. Івана Огієнка (KPNU, Kamianets-Podіlskyi Ivan Ohiienko National University) та Хмельницького університету управління та права ім. Леоніда Юзькова (KUML, Leonid Yuzkov Khmelnytskyi University of Management and Law).
За словами керівника кейс-клубу В'ячеслава Глущевського, у віртуальній аудиторії майже не залишилося «вільних місць», адже в онлайн-зустрічі взяли участь здобувачі як економіко-управлінської освіти (освітні програми «Інформаційна економіка», «Фінанси держави та підприємницьких структур», «Економіка підприємства», «Оподаткування, облік, контроль в управлінні підприємством», «Промисловий менеджмент», «Державне управління»), так й представники інженерного спрямування (освітні програми «Програмне забезпечення систем», «Охорона праці», «Технологія захисту навколишнього середовища», «Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка», «Мікро- та наносистемна техніка», «Електроніка», «Промислове і цивільне будівництво» тощо).

У першій частині зустрічі Людмила Матвейчук ознайомила учасників онлайн-лекції з Концепцією розвитку цифрової економіки та суспільства

України, анонсувала амбітний проєкт «Дія Сіті» за ініціативи Мінцифри, метою якого є запровадження спеціального правового режиму для IT-індустрії, що дозволить створити в Україні найпотужніший IT-хаб у Центральній та Східній Європі, розтлумачила популярну від недавна терміносполуку «органи публічної влади» - це органи місцевого самоврядування, громадські організації та органи державної влади, розповіла про цифрові

ресурси органів публічної влади, окреслила правові аспекти цифровізації партнерських відносин у бізнесі, наголосила на затребуваності з боку роботодавців цифрових soft skills у майбутніх фахівців, причому незалежно від їх університетської спеціальності, та, як наслідок, на актуальності й важливості їх здобуття ще під час університетської освіти тощо.

Після цього Павло Польовий провів майстер-клас з акцентом на системне підвищення рівня цифрової грамотності громадян і продемонстрував цифрові сервіси на онлайн-платформі «Дія. Цифрова освіта», зокрема, провів онлайн-інтерактив на проходження цифрового тесту «Цифрограм», прорекламував новий сучасний формат цифрової освіти – освітні серіали, які розроблено як покрокові інструкції з акцентами на різні аспекти цифровізації суспільного життя.

Навіть коли лектори завершили свої виступи, учасники кейс-клубу не поспішали залишати аудиторію - «посипалися» різноманітні запитання: про електронні підписи, організації, що їх видають, преференції від їх використання; про веб-портали відкритих даних та доступ до них для формування статистичної бази наукових досліджень і навчально-пошукових завдань; про сервіси електронних петицій і перспективи розвитку е-демократії в Україні загалом.

Були й прагматичні запитання, зокрема до Павла Польового, про вимоги щодо працевлаштування на держслужбу до Чернівецької ОДА. Пан Павло пояснив принципову схему такого відбору та у відповідь запросив випробувати власні здібності, але вже після отримання диплома про вищу освіту, адже це є необхідною умовою для держслужбовця.
На завершення учасники кейс-клубу дійшли спільної згоди щодо необхідності підсилення цифрових soft skills у студентів абсолютно усіх спеціальностей та ініціювали розгляд цього питання на засіданнях відповідних кафедр. «Студенти - це найвимогливіші стейкхолдери, вони як індикатори всього нового та інноваційного, що відбувається поза межами університетів, тож ми уважно дослухаємось до таких ініціатив і неодмінно враховуємо їх для покращення освітнього процесу, адже вдосконалення якості освіти є неперервним і незупинним процесом», - так прокоментував цю «спонтанну» ідею організатор заходу В'ячеслав Глущевський.
Інженерний навчально-науковий інститут ім. Ю.М. Потебні Запорізького національного університету гостинно відкриває двері та запрошує усіх охочих стейкхолдерів долучитися до процесу покращення якості підготовки здобувачів на освітніх програмах спеціальностей економіко-управлінського та інженерного напрямів.

Фотогалерея події